کرنی پوهنځی

د کرنې پوهنځي لنډه پېژندنه

د لوګر د لوړو زده‌کړو مؤسسې  کرنې پوهنځي په ۱۳۹۸ کال کې د اګرانومي او کرنېز اقتصاد او پراختیا څانګو په لرلو سره تأسيس شوه او خپلې اړوند تدريسي او اداري چاري يې د شپږ تنو استادانو په لرلو سره راپيل کړې.  د تأسيس له نيټې څخه تر دې دمه يې د ګڼو اقتصادي، سياسي، ټولنيزو او امنيتي ننګونو سربيره د هيواد د ځوان کهول د سمې روزنې لړۍ جاري ساتلي او له يادو دوه څانګو څخه يې سلګونه په نويو مسلکي پوهو او ځانګړو مهارتونو سمبال ځوانان فارغ او ټولنې ته وړاندي کړي دي.  کرنې پوهنځي د اړوند تعمير سربيره چې تدريسي او اداري چارې پکې مخته وړې کرنيز فارم، لابراتو او کتابتون هم لري.  اوس مهال د هيواد له بيلابيلو ولايتونو څخه (۲۰۹) تنه محصلين او(۱۱ ) تنه استادان لري چې د هغوي له جملي څخه  يې (۴) د هيواد په دننه او خارج کې د ماستري  په زده کړو بوخت دي. پنځو تنو اداري او خدماتي کارکوونکي لري. د يادي پوهنځي دواړه څانګو محصلين څلور لومړني سمسترونه د کرنې اړوند عمومي زده کړي کوي او وروسته له هغه پاتي څلور سمسترونه په اړوندو اختصاصي څانګو کې لولي.

د کرنې پوهنځي تشکیلاتي چارت


کرنې پوهنځي د دوه ډیپارټمنټونو په درلودلو سره خپلې چارې ترسره کوي. د کرنې پوهنځي تشکیلاتي چارت په لاندې توګه دی.

 

(۲) شکل: د کرنې پوهنځي تشکیلاتي چارت

 

د کرنې پوهنځي د محصلینو اړوند معلومات

کرنې پوهنځي د خپل تحصیلي مزل له پیل څخه تر نن پورې په خپله لمنه کې ګڼ شمېر د هېواد ځوانانو ته د لوړو زده کړو ترلاسه کولو په پار ځای ورکړی دی او ورکوي یې او له دې منځه یې ګڼ شمېر په بشپړه مسلکی پوهه او اخلاقو سمبال او دیني او ملي ارزښتونو ته ژمن هغه روزلې او ټولنې ته د خدمت کولو په پار وړاندې کړي دي. لاندې جدولونه له (۱۴۰۲ – ۱۴۰۴) کلونو پورې د کرنې پوهنځي د فارغینو او برحاله محصلینو اړوند اعداد او ارقام ښيي.

(۱) جدول: له (۱۴۰۲ – ۱۴۰۴) کلونو پورې د کرنې پوهنځي د فارغو شوو محصلینو اړوند ارقام

ګڼه

کال

څانګه

ټولګه

کتنې

کرنېز اقتصاد

اګرانومی

۱

۱۴۰۲

۴۲

۲۶

۶۸

 

۲

۱۴۰۳

۲۴

۲۰

۴۴

 

۳

۱۴۰۴

۲۶

۱۶

۴۲

 

کلي ټولګه

۱۵۴

 

(۲) جدول: د کرنې پوهنځي د برحاله محصلینو اړوند ارقام

کتنی

ټولګه

څلورم ټولګی

دریم ټولګی

دوهم ټولګی

لومړی ټولګی

څانګه

ګڼه

 

۱۳۲

۲۶

۳۲

۴۲

۳۲

کرنېز اقتصاد او پراختیا

۱

 

۷۷

۱۶

۲۳

۲۵

۱۳

اگرانومی

۲

۲۰۹

کلی ټولګه

د کرنې پوهنځي اوسنۍ کړنې

د لوګر د لوړو زده‌کړو مؤسسې   د نورو پوهنځيو په توګه، كرني پوهنځي  ویاړ لري چې تر دې دمه یې د هېواد د بچیانو په اسلامی او مسلکی روزنه کې په بشپړه رښتینولۍ سره حساب وړ ګامونه پورته کړي دي او له نېکه مرغه دا لړۍ روانه ده. کولای شو په کرنې پوهنځي کې دامګړۍ روانې چارې په لاندې توګه یادې کړو:

۱)  تر ټولو ښه کیفیت سره د تدریس چارې،

۲) د حقایقو موندلو او علمي تشو ډکولو په پار څېړنیزې چارې،

۳) د کیفیت  لوړوالي په موخه نه ستړي کېدونکي کوښښونه،

۴) د تجربو ترلاسه کولو په پار د علمي رتبو ترلاسه کولو کوښښونه،

۵) د تحصیلي سویې لوړوالي په پار د ماسټرۍ  د برنامو تعقیب،

۶) د نظم او ډسپلین استحکام په پار منظمې هڅې،

۷) د تحصیلي نصاب او کرېکولم د بشپړ تطبیق هلې ځلې،

۸) ارزونې او نورې اړینې چارې.

د لرلید بیانیه

د لوګر د لوړو زده‌کړو مؤسسې کرنې پوهنځي هوډلري چې د لیسانس په کچه علمي برنامې د تدریس، باکیفیته څېړنو او د ټولنې د اړتیاوو او غوښتنو پر بنسټ د معیاري خدمات په وړاندې کولو سره د یو مخکښ پوهنځي په توګه وپېژندل شي.

د مأموریت بیانیه

د لوګر د لوړو زده‌کړو مؤسسې کرنې پوهنځي ژمن دی چې د خپل متخصص او مسلکي علمي کادر په مټ، د شته امکاناتو او فرصتونو په اغېزمنه توګه کار واخلي، ترڅو په کرنېزو او حیواني تولیداتو، د خوړو خوندیتوب، او د دوامدار اقتصادي پراختیا په برخو کې  علمي او مسلکي کادرونه وروزي او د اسلامي او ملي ارزښتونو په رڼا کې یې ټولنې ته وړاندې کړي.

بنسټیز ارزښتونه

د کرنې پوهنځي بنسټیز ارزښتونه عبارت دي له:

  1. اسلامي- اداري اصولو ته درناوی.
  2. د مسلکي اخلاقو رعایت.
  3. شایسته سالاري.
  4. اداري عدالت.
  5. بشري کرامت ته درناوی.
  6. رښتینولي او ورورولي.
  7. اسلامي- ملي کلتور ته درناوی.
  8. د مسئولیت احساس.
  9. له فساد سره رښتینې مبارزه.
  10. ابتکارات او نوښتونه.
  11. له تعصبانو، تبعیض او خرافاتو سره مبارزه.
  12. ګډ کار کول.

د کرنې پوهنځي ستراتیژیکې موخې

د لوګر د لوړو زده‌کړو مؤسسې ، کرنې پوهنځي ټول منسوبین ژمن دي چې له خپلو وړتیاوو او ظرفیتونو څخه په بشپړې ګټنې سره د لاندې ستراتیژیکو موخو په تحقق کې کار واخلي او په دې سره د هېواد د ښې راتلونکې او پرمختیا په راوستلو او لوړو زده کړو وزارت او لوګر د لوړو زده‌کړو مؤسسې د ستراتیژیکو موخو په تحقق کې فعاله ونډې اخیستنې له لارې خپل دیني، ملي او وجداني مسئولیتونه ادا کړي.

  1. د علمي څېړنو او نوښت د پرمختګ لپاره اړین ګامونه پورته کول.
  2. د مدیریت او رهبري په اغېزمنتیا کې د زیاتوالي راوستل او د فساد په وړاندې کلک اقدامات کول.
  3. د تحصیلي نصاب بیاکتنه او ارزونه، او د پرمختګ لپاره یي اړین ګامونه پورته کول.
  4. د کیفیت ساتلو او لوړولو لپاره عملي او اغېزمن اقدامات ترسره کول.
  5. اغېزمنې برښنایي-تحصیلي خدمات وړاندې کول.
  6. د تحصیلي خدماتو وړاندې کولو لپاره له ټولو موجوده سرچینو څخه اعظمي(تحقیقاتی فارم» لابراتوار...) ګټه پورته کول.
  7. د بشري سرچینو د استعدادونو د پرمختګ لپاره اړینې هڅې ترسره کول.
  8. د اړیکو یو پیاوړی او اغېزمن سیستم پلی کول.
  9. د محصلینو تیوریکی او عملی بنه د وړتیاوو لوړولو لپاره اغېزمن تحصیلي خدمات وړاندې کول او د عادلانه لوړو زده کړو زمینه برابرول.

کرنی پوهنځي کتلاک

کرنی پوهنځۍ ستراتیژیک پلان

کرنی پوهنځۍ بروشر

لوګر دلوړو زده کړو موسسې د رهبري پیغام

له کرغیړن اشغال څخه د بشپړې آزادۍ ترلاسه کولو وروسته زموږ اسلامي نظام او ټولنه د ژوند په هره برخه کې پرمختګ ته اړتیا لري او د یوې ټولنې د پرمختګ لپاره دا اړینه ده چې وګړي یې د دیني او عصري علومو په ګاڼه سمبال وي.

د همدې موخې د تر لاسه کولو له پاره لوګر د لوړو زده کړو موسسه دا خپل رسالت او مکلفیت ګڼي چې محصلین د فکري او عقیدوي جوړښت تر څنګ متعهد، مسلکي، دین او هیواد ته ژمن وروزي، چې په راتلونکي کې د خلاقیت او نوښتو سربیره د خپل هیواد په رغولو او د لوړو اهدافو په تر لاسه کولو کې رغنده رول ولوبوي.

په در نښت

مفتي سید ضیاءالاحمد صارم

لوګر دلوړو زده کړو موسسې رئیس

مفتی سید ضیاءالاحمد صارم
مفتی سیدضیاءالاحمدصارم