بیولوژی څانګه
لید لوری ( vision)
د بیولوژی څانګه د لوړو زده کړو لومړنۍ اکاډمیک واحد دی چې ټولنې په ځانګړې توګه پوهنې سکتور ته د حیوانی او نباتی علومو په برخه کې د تکنالوژیکی نړۍ له پرمختګ سره سم کادرونه روزي، هڅه کوي چې په اسلامي، ملي، مسلکي، اقتصادي اصولو برابر، د هیواد ملي ګټو ته ژمن، په هېوادنۍ مینه سمبال ګټور اشخاص ټولنې ته وړاندی کړي، استادان یې د دکترا له لوړ تحصیل او علمی رتبو څخه برخمن وي، ترڅو په راتلونکې کې محصلان د ژوندیو موجوداتو سره د بیولوژیکی اړیکو، کړنو او د چاپیریال ساتنې له معیاراتو با خبر، ژمن او مسؤلیت اخیستونکی وي.
ماموریت ( Mission)
د بیولوژی څانګه مسؤلیت احساسوي چې محصلان یې د ژوندیو موجوداتو له ځانګړتیاوو با خبر وي، متقابلې اړیکې یې وپیژني، جنتیکي خصوصیات یې درک کړي، د ځان او چاپیریال ساتنه وکړای شي، تکنالوژی په اغیزمنه توګه وکاروي، د څیړنو توان او مینه ولري، په چارو کې ریښتونۍ وي، له بیولوژیکی زده کړو په ورځني ژوند کې او له منابعو څخه په سم ډول ګټه پورته کړي. ملي ګټو ته لومړیتوب ورکړی تر څو په راتلونکي کې ځان، کورنۍ، ټولنې او هیواد ته د غوره چوپړ جوګه شي.
ارزښتونه (Values)
په زده کړو او خدماتو کې صداقت،پرمختګ او ژمنتیا.
شفافيت، عدالت، اسلامي او ملي ارزښتونه په پام کې نېول.
خلاقیت او نوښتونه.
د ساينسي او اکاډميکو لاسته راوړنو قدرداني.
بیولوژی څانګې مخینه
- تحصيلي موسسي د واحد نوم: لوګر لوړو زده کړو مؤسسه، ښوونې او روزنې پوهنځی
- واحد د څانګې نوم: بیولوژی ديپارتمنټ
- د ایجاد کال: ۱۳۹۳ هـ ل
- د واحد موقعيت: شیروازه ، پل علم ښار ، لوګر- افغانستان
- لمړي دورې فارغان: ۱۳۹۶ هـ ل
- د استادانو شمیر: پنځه تنه
سريزه
د لوړو زده کړو په تشکیل او په ځانګړی توګه د پوهنتونو د ښوونې او روزنې پوهنځي په چوکاټ کې د بیولوژی څانګې ایجاد ډیر مهم او اړین ګام دی. په دی اقدام سره یې په هر ولایت کې د موخو له ډلې څخه یوه موخه چې د ښوونې او روزنې نظام لپاره په متوسطه او ثانوی زده کړو کې د بیولوژی د معلمی مقدسې دندې لپاره مسلکي او تخصصي اشخاص ټولنې ته وړاندې کوي چې له دې سره د زده کوونکو د ساینسی مضامینو اړتیا پوره او په مرسته یی کولای شي په لوړو زده کړو کې طب، فارمسي، کرنې، ساینس او د هیواد د پوهنتونونو بیولوژی څانګو ته لار پیدا کړي په همدې اساس د بیولوژی څانګو ایجاد ډیر اړین شمیرل کیږي.
په ټولیز ډول د بیولوژی څانګې فارغ التحصیلان او زده کړه یالان د خپل ځان او چاپیریال په اړه معلومات او اطلاعات ترلاسه کوي، ځان پیژني، د بدن د مختلفو سیستمونو اناتومی او فیزیولوژی باندې پوهیږی د چاپیریال او د ژوندیو موجوداتو سره متقابلو اړیکو درک کولای شي، په صنعتي او تولیدی فابریکو کې کار کولای شي، د حیواناتو او نباتاتو په روزنه، او اصلاح کې برخه اخیستلای شی چې په پایله کې د ټولنې لپاره یو وړ کادري او ټولني له اړتیاوو سره سم شخص روزل کیږي. نو د داسې اشخاصو روزنه د پوهنې نظام او ټولنې ته یو مهم او ځانګړي ارزښت لري. د بیولوژی علم یو ضروری او پراخ علم دي، چې ننۍ پیړۍ کې د مهمو او اړینو علومو له ډلې څخه شمیرل کیږي.
دا چی زمونږ په ګران هیواد کی صنایع د نسبی پراختیا په حالت کی شتون لری، په معارف کی د زده کوونکو زیاتوالی او د مسلکي معلمانو کمښت، ددی باعث ګرځیدلی چی د بيولوژي ډيپارټمنټ لوګر لوړوزده کړو مؤسسې د ښوونې او روزنې پوهنځی په چوکات کی ایجاد شي نو په همدی اساس دغه دیپارتمنت په لومړی ځل د کیمیا او بیولوژی دیپارتمنت په نوم په ۱۳۹۳ کال کې تأسیس او په فعالیت شروع کړي او په ۱۳۹۶ کال کی خپل لومړنی فارغان د لیسانس په کچه ټولنې ته وړاندی کړل. یاد اکادمیک جوړښت په ۱۳۹۵ کال کی تغییر وموند یعنی له کیمیا دیپیارتمنت څخه بیل شو په درسي پروګرامونو او مفرداتو کی یی اصلاحات رامنځته شوه، پروګرامونه یی اختصاصی شویدي چی درسی مفرداتو کې یی اساسی، اختصاصی، فرعی او پوهنتون شموله مضامین شامل دی.
ددې ډيپارټمنټ کادرې غړی د یاد مؤسسې په مختلفو کميټو لکه (کیفیت د تضمین او لوړونې،کریکولم، څیړنې، نظم او دسپلین، آزموینو او شکایاتو، بورسونو ...) کې فعاله ونډه لري. دغه دیپارتمنت تدریسی پروګرامونه په کریدیت سیستم تنظیم شویدی.
اوس مهال (۱۴۰۳ کال پسرلنۍ سمستر) په دې ډيپارټمنټ کې (۱۰۲) تنه محصلان په زده کړو بوخت دي چې د هر تحصیلې کال په پاي کې لږ او ډېر (۳۰) تنه فارغان ټولنې ته د خدمت په موخه وړاندې کوي. د نويو محصلانو د نوم ليکنې او شامليدنې شمير په هر يو کال کې ۶۰ تنو ته رسيدلي او لا هم پسې زياتيږي.
ددغه دیپارتمنت درسي نصاب د پوهنې وزارت د ليسو، حرفوي او مسلکي مکتبونو، لابراتوارونو، کرهنې وزارت، چاپیریال ساتنی رياست او د نړي د معياري پوهنتونونو څخه د ارزونې او پرتله کولو وروسته د لوړو زده کړو وزارت لخوا د نصاب کلستر تر چتر لاندی ۱۳۹۸ کال کې ترتيب شوي دي.
جوته خبره ده چې د بیولوژی زده کړه نظري شکل نه لري او ډیرۍ کړنې او څیړنی یې په لابراتواري او تجربي موادو او وسایلو پورې اړه لري؛ خو بد بختنانه چې مونږ له دې ستونزو سره لاس او ګریوان یو. زمونږ د څانګی د لابراتواري موادو او تجهیزاتو ته تر اوسه هیڅ پاملرنه شوې نه ده او کوم وسایل چې شتون لري هغه ډیر لومړني او آن ځیني یې له کار څخه وتلي دي.
لوګر لوړوزده کړو مؤسسې په چوکاټ کي د بيولوژي ډيپارټمنټ د را منځ ته کیدلو لاملونه او دلایل:
- اوسنې وخت او ټولنې د غوښتنو مطابق او همدارنګه د ژونديو موجوداتو څخه متوازنه ګټې اخیستنې د تر سره کولو لپاره د تکړه کادرونو او کارمندانو د روزلو لپاره اړینه اړتیا.
- د بیولوژی مضمون د تدریس لپاره د با انرژی او ننی نړۍ ساینسی او تکنالوژیکی پوهی سره سمبال او مطابق د ځوانو کادرونو روزل.
- د ساينسي لوړو زده کړو څخه د محرومو دولتي او نا دولتي مامورینو او معلمانو ساينسي پوهي ته وده ورکول.
- د هیواد په موجوده ساينس آمريتونو، ساینسي مضامینو، داخل خدمت معلمانو او چاپيریال ساتنې پوهې ته ښه وده ورکول.
ټولنې ته ددغه پروګرام یا برنامې د فارغانو ارزښت
د بیولوژی څانګې څخه فارغ محصلان طبیعت کې د بیولوژیکی تنوع په ساتلو او د شخصی حفظ الصحی ارزښت پوهیدو تر څنګ چاپیریال د پاک ساتنې په ګټو باورمند وي.
بیولوژی څانګې فارغان ښوونځیو کې د ښوونکی په صفت د جذب تر څنګ په روغتیایی انیستیتیوتونو کې هم د تدریس وړتیا لري. چاپیریال ساتنې ادارې برسیره د کبانو، چرګانو او شاتو مچیو روزلو په فارمونو کې هم د مسلکی اشخاصو په ډول د جذب او کارکولو توانايی او پوهه لري.
صنف دوم، سمستر چهارم |
شماره |
صنف دوم، سمستر سوم |
شماره |
صنف اول، سمستر دوم |
شماره |
صنف اول، سمستر اول |
شماره |
||||||||
کریدیت |
مضمون کود |
مضمون |
کریدیت |
مضمون کود |
مضمون |
کریدیت |
مضمون کود |
مضمون |
کریدیت |
مضمون کود |
مضمون |
||||
2 |
Ed.Ge 0404 |
حفاظت محیط زیست |
1 |
4 |
Ed. Bio 0321 |
زولوژی غیرفقاریه I |
1 |
4 |
Ed. Bio. 0220 |
بیولوژی عمومی II |
1 |
4 |
Ed. Bio.0120 |
بیولوژی عمومی I |
1 |
4 |
Ed.Ma21 |
میتود تدریس بیولوژی |
2 |
1 |
Ed. Bio 0322 |
تطبیقات نباتات عمومی 1 |
2 |
4 |
Ed. Ch 0220 |
کیمیای عمومی II |
2 |
4 |
Ed. Ch 0120 |
کیمیای عمومی I |
2 |
2 |
SL. IC 0401 |
تربیه فکری |
3 |
3 |
Ed. Bio 0322 |
نباتات عمومی I |
3 |
2 |
Ed.Phy 0220 |
بیوفزیک |
3 |
2 |
Ed. Com 0103 |
اساسات کمپیوتر |
3 |
1 |
SL. IC 0401 |
ادیان و مذاهب |
4 |
2 |
Ed. Ge 0324 |
تکنالوژی کاربردی |
4 |
2 |
Ed. BC 0203 |
اساسات کامپیوتر |
4 |
3 |
Ed. Math 0115 |
ریاضی عمومی و احصائیه |
4 |
2 |
Ed. Hi 0405 |
تاریخ معاصر |
5 |
3 |
Ed. Bio 0323 |
بیولوژی مالیکولی حجره |
5 |
2 |
SL. IC 0201 |
سیرت و تاریخ اسلامی |
5 |
2 |
Ed.Eng 0102 |
انگلیسی اختصاصی بیولوژی |
5 |
2 |
Ed. Bio 0425 |
امبریولوژی انسانی |
6 |
2 |
Ed.Psy 0308 |
روان شناسی تربیتی |
6 |
2 |
SL. IC 0201 |
نظام عبادتی اسلام |
6 |
2 |
SL. IC 0101 |
نظام اعتقادی اسلام |
6 |
3 |
Ed. Bio 0422 |
نباتات عمومی II |
7 |
2 |
Ed. Chm 0315 |
کیمیا عضوی |
7 |
2 |
Ed. Psy 0207 |
روانشناسی انکشافی |
7 |
1 |
SL. IC 0101 |
حفظ و تجوید |
7 |
1 |
Ed. Bio 0422 |
تطبیقات نباتات عمومی II |
8 |
2 |
SL. IC 0301 |
نظام اخلاقی اسلام |
8 |
2 |
Ed. Eng 0202 |
انگلیسی اختصاصی بیولوژی |
8 |
2 |
Ed. Psy. 0106 |
روان شناسی عمومی |
8 |
|
|
|
9 |
2 |
SL. IC 0301 |
نظام اجتماعی اسلام |
9 |
|
|
|
9 |
|
|
|
9 |
17 |
مجموعه کریدیت |
21 |
مجموعه کریدیت |
|
|
|
10 |
20 |
مجموعه کریدیت |
||||||
20 |
مجموعه کریدیت |
صنف چهارم، سمستر هشتم |
شماره |
صنف چهارم، سمستر هفتم |
شماره |
صنف سوم، سمستر ششم |
شماره |
صنف سوم، سمستر پنجم |
شماره |
|||||||||
کریدیت |
مضمون کود |
مضمون |
کریدیت |
مضمون کود |
مضمون |
کریدیت |
مضمون کود |
مضمون |
کریدیت |
مضمون کود |
مضمون |
|
|
|||
2 |
SL. IC 0801 |
تمدن اسلام |
1 |
2 |
SL. IC 0701 |
قرآن و علوم معاصر |
1 |
2 |
SL. IC 0601 |
نظام اقتصادی اسلام |
1 |
2 |
SL. IC 0501 |
نظام سیاسی اسلام |
1 |
|
2 |
ED 0842 |
حل منازعه و صلح |
2 |
2 |
Ed.Ge 0711 |
اصول دفتر داری |
2 |
2 |
Ed.Ba 0610 |
ارزیابی تربیتی |
2 |
2 |
SL. IC 0501 |
نظام اداری اسلام |
2 |
|
4 |
Ed.Bio 0835 |
اناتومی و فزیولوژی انسان II |
3 |
4 |
Ed. Bio 0737 |
تدریس آموزی |
3 |
3 |
Ed.Bio 0629 |
فزیولوژی نباتی II |
3 |
4 |
Ed.Bio 0528 |
زولوژی فقاریه |
3 |
|
1 |
Ed.Bio 0835 |
تطبیقات اناتومی وفزیولوژی II |
4 |
4 |
Ed.Bio 0735 |
اناتومی و فزیولوژی انسان I |
4 |
4 |
Ed.Bio 0632 |
اکولوژی عمومی |
4 |
3 |
Ed.Bio 0529 |
فزیولوژی نباتی I |
4 |
|
2 |
Ed.Bio 0840 |
بیولوژیکل سایکولوژی |
5 |
1 |
Ed.Bio 0735 |
تطبیقات اناتومی و فیزیولوژی I |
5 |
3 |
Ed.Bio 0631 |
مایکروبیولوژی II |
5 |
2 |
Ed.Bio 0530 |
سیستماتیک نباتی |
5 |
|
4 |
Ed.Bio 0841 |
بیوشیمی |
6 |
2 |
Ed.Bio 0736 |
تکامل بیولوژیکی |
6 |
4 |
Ed.Bio 0633 |
جنتیک |
6 |
3 |
Ed.Bio 0531 |
مایکروبیولوژی I |
6 |
|
2 |
Ed.Bio 0839 |
بیوتکنالوژی |
7 |
2 |
Ed.Ge 0735 |
مونوگراف I |
7 |
2 |
Ed.Bio 0634 |
پرازیتولوژی |
7 |
2 |
Ed. PS 0506 |
صحت و تربیت بدنی |
7 |
|
2 |
Ed.Bio 0842 |
مونوگراف II |
8 |
4 |
Ed.Bio 0738 |
روش تحقیق بیولوژی |
8 |
|
|
|
8 |
2 |
Ed.Ba 0509 |
اساسات تعلیم و تربیه |
8 |
|
19 |
مجموعه کریدیت |
21 |
مجموعه کریدیت |
20 |
مجموعه کریدیت |
|
|
|
9 |
|
||||||
20 |
مجموعه کریدیت |
نصاب تحصیلی دیپارتمنت بیولوژي که مجموعا (162) کریدیت میباشد در پروتوکول شماره( 3 ) مورخ( 12 / 12 / 1399 ) جلسه دیپارتمنت همچنان در شورای علمی پوهنحی تعلیم وتربیه در پروتوکول ( ) مورخ (20 /12 /1399 ) تایید و تصویب گردیده است.
د بیولوژی څانګې تشکیلاتی جوړښت
د بیولوژي څانګه د ښوونې او روزنې پوهنځی په چوکات کې یو له با ارزښتو څانګو څخه ده چې ټولنې ته خپل ریښتوني خدمات وړاندې کوي. دا څانګه په خپل تشکیل کې یو آمریت لري چې پوهنمل محمدعالم عاطف د لوړو زده کړو وزارت د (10450) ګڼه او 27/ 11 / 1398 نیټې حکم سره سم په یاد بست کې تقرر حاصل کړی دی همدارنګه تر دی دمه یاده څانګه څلور تنه نور کادرې غړی هم په خپل جورښت کې لري چې د لاندې جدول په مرسته مختصر ډول پیژندل کیږی:
۱-۱ جدول د بیولوژی څانګې د علمي کادر غړو پیژندنه
شمیره |
نوم |
تخلص |
پلار نوم |
علمی رتبه |
تحصیلی درجه |
تحصیلی رشته |
تقرر تاریخ |
کاری تجربه |
1 |
وحیدالله |
عبدالرحیمزی |
همیشه ګل |
پوهندوی |
دکتور |
بیولوژی |
۱۳/۲/۱۳۸۵ |
۱۷ |
2 |
محمدعالم |
عاطف |
محمد شریف |
پوهنمل |
ماستر |
فیزیولوژی |
۹/۱/۱۳۹۳ |
۱۰ |
3 |
قدرت الله |
مهمند |
نصرالله |
پوهنیار |
ماستر |
بوتانی |
۱۱/۵/۱۳۹۶ |
۷ |
4 |
محدثه |
هاشمی |
سید شاولی |
نامزد پوهنیار |
لیسانس |
بیولوژی |
۸/۱۰/۱۳۹۸ |
۴ |
۵ |
وحیدالله |
همتا |
محمدرسول |
نامزد پوهنیار |
لیسانس |
بیولوژی |
۲۷/۲/۱۴۰۳ |
۰ |