دیپارتمنت انجنیری استخزاج معادن

دیدگاه :

ما بهترین محصلان را از طریق آموزش عالی، صلح آمیز و دارای محیط تحقیقاتی خوب توسط اعضای کادر علمی مجرب تربیه خواهیم نمود،تا قادر به رهبری جامعه در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی و فرهنگی باشد.

رسالت :

رسالت دیپارتمنت استخراج نه تنها ارتقای سطح دانش محصلان رشته انجنیری معادن مطابق قوانین نافذه تحصیلات عالی بوده بلکه تجهیز و اکمال مادی و معنوی دیپارتمنت و ارتقای ظرفیت کادر علمی و اداری در سرخط وظایف آن قرار دارد.

تاریخچه دیپارتمنت

دیپارتمنت انجنیری استخزاج معادن مواد مفیده جامد در سال ۱۳۹۹ هجری شمسی به منظور تربیه انجنیران معادن در عرصه استخراج فنی و غنی سازی مواد خام منرالی کشور ایجاد و به فعالیت آغاز نموده است. این دیپارتمنت در رشته های استخراج معادن ذغال سنگ ، فلزات سیاه ، رنگه وسنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، سنگهای ساختمانی به طرق روباز و زیرزمینی متخصصان را تربیه و به جامعه تقدیم میکند.

براساس پلان انکشافی وزارت تحصیلات عالی و نیاز مارکیت در این دیپارتمنت از سیستم کریدت استفاده شده و چون دیپارتمنت نو تأسیس است از این لحاظ تا به حال کدام دوره فارغ ندارد. مدت تحصیل در این دیپارتمنت ۹ سمستر یا چهارونیم سال بوده که سمستر آخر برای دفاع از پروژه دیپلوم اختصاص یافته است.

در حال حاضر استادان محترم که اسمای شان در پایین ذکر است مصروف پیشبرد پروسه تدریس میباشند:

  • نامزد پوهنیار صفی الله میاخیل سرپرست آمریت دیپارتمنت
  • نامزد پوهنیار سیدالله صافی

قرار است دو تن از استادان دیگر نیز از طریق بست های که به رقابت آزاد گذاشته شده ، شامل کادر علمی دیپارتمنت گردند.

بیوگرافی نامزد پوهنیار صفی الله میاخیل

نامزد پوهنیار صفی الله میاخیل ولد میرعطاء ولدیت مرجان در سال ۱۳۷۴ درولسوالی پغمان ولایت کابل در یک خانواده متدین چشم به  جهان گشود.

تحصیلات:

نامزد پوهنیار صفی الله میاخیل در سال ۱۳۹۲ از لیسه عالی خواجه لکن فارغ و در سال ۱۳۹۳ شامل دیپارتمنت استخراج معادن پوهنځی جیولوجی و معادن پوهنتون پولیتخنیک کابل گردید و در سال ۱۳۹۷ به درجه اعلی از رشته مذکور فارغ گردید.

صفی الله میاخیل در سال ۱۴۰۰ هجری شمسی به حیث استاد در دیپارتمنت استخراج معادن پوهنحی جیولوجی ومعادن موسسه تحصیلات عالی لوگر شامل و در حال حاضر سرپرستی آمریت دیپارتمنت را نیز به عهده دارد.

محترم صفی الله میاخیل میتواند به زبان های پشتو، دری و انگلیسی تکلم نموده و بنویسد.