دیپارتمنت اقتصاد و توسعه زراعتی

تاریخچه دیپارتمنت اقتصاد و توسعه زراعتی

مؤسسه تحصیلات عالی لوګر به اساس پیشنهاد شماره (۵۷۵) ۱۳/۱۲/۱۳۹۲ هـ ش وزارت محترم تحصیلات عالی و حکم شماره (۱۲۰۰) ۲۰/۱۲/۱۳۹۳ دولت جمهوری اسلامی افغانستان منظور و ایجاد ګردیده است. به اساس پیشنهاد مؤسسه تحصیلات عالی لوګر و فیصله شماره (۳)۲۶/۱۲/۱۳۹۶شورای عالی وزارت محترم تحصیلات عالی پوهنځی زراعت در دو دیپارتمنت اقتصاد و توسعه زراعتی و اګرانومی منظور و در سال ۱۳۹۸ ه.ش محصلان برای کسب تحصیلات عالی از طریق امتحان کانکور معرفی ګردیدند. فعلا در دیپارتمنت متذکره به تعداد (۱۲۰) تن محصلان ذکور و (۸) تن محصلان اناث در سه صنف اول، دوم و سوم مصروف تحصیل میباشد و توسط چهار تن استادان رسمی امور تدریسی به پیش برده میشود.

دیدګاه  ، ماموریت و اهداف دیپارتمنت اقتصاد و توسعه زراعتی                                                                                                                                              

دیدگاه ( Vision )

دیپارتمنت اقتصاد وتوسعه زراعتی آرزو دارد که برای انکشاف پایدار زراعتی وترویج تکنالوژی جدید براساس اصول اسلامی، ملی و دیموکراتیک کادرهای علمی را به جامعه تقدیم نماید تا در بازسازی و انکشاف سیستم زراعتی کشور سهم فعال بگیرند .

 

ماموریت(Mission )

دیپارتمنت اقتصاد و توسعه زراعتی متعهد است که برای  انکشاف پایدار زراعتی کشور در بخش اقتصاد و توسعه، نیروی بشری مبتکر، مسلکی و ورزیده برای جامعه تقدیم نماید تا برای عصری نمودن کامل سیستم زراعتی کشور و حل مشکلات اقتصادی جامعه راه های حل مناسب و معقول ایجاد نمایند .

اهداف (Objectives)

  1. فراهم نمودن زمینه آموزش مسلکی (نظری وعملی) برای محصلین رشته اقتصاد وتوسعه زارعتی.
  2. تهیه مهارتها به محصلین در عرصه های اقتصاد زراعتی و منابع، مدیریت تشبثات زراعتی، ترویج و تعلیمات زراعتی و انکشاف دهات با درنظر داشت تقاضای مارکیت.
  3. انجام دادن تحقیقات علمی برای حل مشکلات اجتماعی - اقتصادی، بهبود علم، انکشاف زراعت و تهیه مواد برای ساختن پالیسی ها.
  4. سهم گرفتن فعال در پروسه انکشاف اقتصادی توسط عرضه خدمات مشورتی و مشارکت در عملی نمودن پروژه های انکشافي.

دیدګاه، ماموریت و اهداف دیپارتمنت اقتصاد و توسعه زراعتی در پروتوکول (۲) مورخ ۷ / ۱ /   ۱۴۰۰ دیپارتمنت ثبت، در شورای استادان پوهنځی زراعت مطرح و به اتفاق آراء تایید ګردید که در پروتوکول (۵) مورخ ۲۹ / ۱ / ۱۴۰۰ ثبت است.

معرفی آمر دیپارتمنت

نامزد پوهنیار صدیق الله حماس

 

 

نامزد پوهنیار صدیق الله حماس فرزند غلام مصطفی باشنده اصلی مرکز ولایت لوګر، دریک خانواده متدین و علم پرور در سال ۱۳۷۶ هجری خورشیدی چشم به جهان ګشوده است. تعلیمات ابتدایی وثانوی را در لسیه مرکزی حضرت عمرفاروق(رض) تکمیل و درسال ۱۳۹۲ هجری خورشیدی به درجه اعلی فارغ ګردیده، بعد از سپری نمودن امتحان کانکور به پوهنځی زراعت پوهنتون کندهار در سال ۱۳۹۴ راه یافته و نظر به شوق و علاقه خاص رشته اقتصاد وتوسعه زراعتی را انتخاب و سر انجام در سال ۱۳۹۸ ه خ از این دیپارتمنت به درجه اول نمره عمومی پوهنځی زراعت فارع ګردیده است، و همزمان با فراغت از طریق امتحان کانکور جمعی به بستهای تذکره الکترونیکی ولایت لوګر موفق و مصدر خدمت به هموطنان ګردید، و درسال ۱۳۹۹ از طریق رقابت آزاد به بست کادر علمی دیپارتمنت اقتصاد و توسعه زراعتی پوهنځی زراعت موسسه تحصیلات عالی لوګر راه یافته و از همان تاریخ تقرر تا فعلا به حیث سرپرست دیپارتمنت و عضو کارد علمی دیپارتمنت مصروف تدریس وخدمت به هموطنان عزیز خویش میباشد.

معلومات درباره تشکیل اینجاه کلیلک کنید.